Reklama radiowa - jej cechy oraz wady, jak również jej charakterystyka.

Posted on 08/03/2019 7:42am

Różnorodne są formy [promowania. Najbardziej istotne są jednak reklamy pokazywane w tak zwanych starych mediach, czyli radiu, prasie oraz telewizji. To one stwarzają największą ilość pieniędzy i to z tego powodu są warte dosyć sporo pieniędzy. Jako przykład można podać radio i reklamę w radiu. Reklama radiowa jest to taka metoda promocji, której podstawowe założenia dotyczą słuchu. Nie da się ukryć, iż radio ciągle jest niezwykle popularnym punktem na umieszczanie reklam. Rozróżnia się kilka rodzajów reklamy radiowej. Pierwszą jest podział pod względem zasięgu funkcjonowania reklamy. Przykładowo nadawana przez stacje radiowe lokalne albo międzynarodowe.


radio
Author: Ryan Hyde
Source: http://www.flickr.com
Następną cechą emitowania reklamy radiowej jest to, że konkretne radio - niezwykle pomocna strona -> radio bez zaiks - ma skonkretyzowaną grupę słuchaczy, czyli jest nastawiona na wybranym segmencie rynku. Właśnie dlatego warto nadawać reklamę w radiu. Z dobrze wymyśloną promocją trafi się w taki rynek i taką grupę konsumentów, o których się zabiega. Zasadniczą kwestią radia jest to, że istnieje w codzienności nowoczesnego konsumenta wszędzie. Praktycznie nie ma znaczenia kiedy się jest, czy w domu, czy też w podróży. Następną cechą jest cena owej reklamy, ponieważ reklama radiowa kosztuje znacznie mniej, aniżeli przykładowo reklama emitowana w telewizji.


Scharakteryzować reklamę radiową można na różne sposoby. Fundamentalna zasada to naturalność oraz miłe dla ucha hasła reklamowe. Jednak takie reklamy posiadają również minusy. Najgorsze jest to, iż w radiu wszystkie nadawane informacje są migawkowe. Przyczyną jest krótki czas publikowania treści oraz ich niezajmujący charakter, a dzieje się tak dlatego, że bardzo wiele ludzi nie skupia się na treściach w radiu. Jednak nie można zabrać radiu tego, że
radio
Author: First Austria
Source: First Austria
codziennie puszcza je nawet 75 procent ludzi, praktycznie w każdym wieku. Statystycznie godziny spędzone na słuchaniu radia wynosi około czterech godzin.

Wyszczególnić można kilka rodzajów reklam radiowych. Podstawowym jest dżingiel. Dżingiel to krótka reklama, zwykle publikowana jako piosenka. Dodatkowymi formami reklamy są na przykład rozmowy sponsorowane, czy najbardziej popularne są spoty reklamowe. Bez wątpienia jednakże reklama radiowa zasługuje na miano korzystnej metody reklamowania produktów.

Tags: radio, reklama, SPOT